Een terugblik op het Frysk Rekreaasje Kongres 2019
Het Frysk Rekreaasje Kongres 2019, georganiseerd door Merk Fryslân stond dit jaar volledig in het teken van toerisme in de toekomst. Na een vruchtbare samenwerking met Leeuwarden-Fryslân 2018 is er voor het marketingbureau van Friesland alweer een ander jaar dat volop speelt: 2030.
‘Een frisse blik op de toekomst is belangrijk’, aldus Martin Cnossen. ‘Wat komt er eigenlijk op ons af? Wat kunnen we verwachten? En wie? Wat wil die bezoeker?’ Toerisme blijft een groeiende factor, maar de belangrijke vraag is: hoe profiteren we in Friesland daarvan?’ Deze vragen stond centraal tijdens het Frysk Rekreaasje Kongres, waar ruim 200 recreatieondernemers op af kwamen. Merk Fryslân organiseerde het kongres voor de derde keer, in samenwerking met Provinsje Fryslân en vond dit jaar plaats in Lokaal 55 in Sneek.
De presentaties van de sprekers vind je op deze pagina, voor zover deze door ons gedeeld mogen worden.
-
Bestemming Nederland, ontwikkeling jaren ‘20-‘30
Bestemming Nederland, ontwikkeling jaren ‘20-‘30Door Conrad van Tiggelen, directeur marketing van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.
-
De online toerist van de toekomst
De online toerist van de toekomstDoor Bouke Kors en Servia van der Laak.
-
Gastvrij Fryslân 2030
Gastvrij Fryslân 2030Door Gertjan Elzinga, kwartiermaker Gastvrij Fryslân.
-
Hoe vermarkten we samen ‘Waddenzee UNESCO Werelderfgoed’ zorgvuldig?
Hoe vermarkten we samen ‘Waddenzee UNESCO Werelderfgoed’ zorgvuldig?Hans Revier, NHL Stenden/Waddenvereniging en Roger Davids, regisseur campagneplan.
-
Friesland en Lonely Planet
Friesland en Lonely PlanetDoor Sara van Geloven van Lonely Planet en Karina Pool.
-
De kracht van pers/pr als marketingmiddel
De kracht van pers/pr als marketingmiddelDoor Siebrig Burggraaff en Cynthia Schultz (Cynthia.nl).
-
Friesland en co-marketing
Friesland en co-marketingDoor Astrid Tan, BASIS activatiemarketing.