Friesland.nl opnieuw best bekeken en grootste stijger aantal bezoekers

Tijdens de jaarlijkse Citynavigatordag op 24 januari viel Friesland.nl ook dit jaar in de prijzen. Friesland.nl is voor de tweede keer op rij verkozen tot best bekeken website in de categorie grote gebieden. Zestig destinaties waren in de run voor deze felbegeerde award. Met een stijging van maar liefst 190% meer bezoekers was Friesland.nl daarnaast de grootste stijger in diezelfde categorie.

De stijging is mede te danken aan het succesjaar van Leeuwarden-Fryslân 2018. De online teams van Merk Fryslân en LF2018 werkten in 2018 volledig geïntegreerd samen aan het Friesland.nl/2018.nl platform. Voor beide partijen een duidelijke win-win situatie. Friesland.nl trok 9,6 miljoen views in 2018, tegenover 2,7 miljoen views in 2017, wat neerkomt op een stijging van ruim 250%.

Onlinemanager Bouke Kors nam de awards in ontvangst. Kors: “We hebben een geweldig jaar achter de rug en maken nu de balans op. In de tweede helft van 2018 kwamen we al te weten dat we de grootste online community van een culturele hoofdstad ooit hadden gebouwd en nu mogen we ook nog zo’n geweldige prijs in ontvangst nemen voor de website. Je zult begrijpen dat ik enorm trots ben op het online team dat dit heeft weten te realiseren.”

De uitreiking vond plaats op de jaarlijkse Citynavigatordag in ’s Hertogenbosch. Vanuit alle hoeken van het land waren vertegenwoordigers van destinaties aanwezig om kennis met elkaar uit te wisselen en de laatste innovaties te bespreken.