Februari 2018

2018 is begonnen
Het zal u niet ontgaan zijn, de opening van Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa 2018. En daarmee kwam een hoop aandacht van de pers, vele landen waren aanwezig om verslag te doen. Niet alleen van het event, maar ook van wat er te doen is in Friesland. Op cultureel gebied is het programma bekend, maar bij een bezoek hoort ook overnachten, eten en drinken en even lekker erop uit. Dat is waar Merk Fryslân een extra dimensie kan geven aan het culturele programma.

Youtube
Zoals u wellicht al weet hebben we elf verhaallijnen waarmee we Friesland kunnen samenvatten. Voor elk van deze verhaallijnen maken we de komende tijd video's. Deze kunt u bekijken op het Youtube kanaal maar ziet u ook elders online terugkomen. 

Marktbewerking touroperators
Merk Fryslân is druk bezig met het continueren van de marktbewerking van touroperators voor 2019. 25 Januari jl. ontvingen we samen met De Nieuwe Afsluitdijk en het nog te openen Wadden Experience Centre acht Duitse touroperators. Samen bedienen ze 60% van de Duitse markt. De groep deed Friesland aan i.v.m. Nederland Waterland, een van de verhaallijnen van het NBTC.

Verder is Merk Fryslân te vinden op de ITB in Berlijn van 6-11 maart. De ITB is een van de grootste beurzen van de wereld op het gebied van toerisme. We zijn hier onderdeel van de Holland stand. 

Meet in Friesland

Eind 2017 werd de vernieuwde website meetinfriesland.nl gelanceerd. Meet in Friesland richt zich op de marketing van Friesland als zakelijke toeristische bestemming. Daarnaast ondersteunt het eventprofessionals  als service organisatie.

Vanuit de campagne Meet in Friesland zijn we op 15 februari aanwezig op de Eventsummit in Amsterdam met een Frieslandstraat. Deze beurs richt zich op eventprofessionals. Met maar liefst 12 Friese ondernemers laten we zien waarom Friesland de plek is voor zakelijke bijeenkomsten, bedrijfsevents en teambuildingsdagen.

Hospitality Desk
Merk Fryslân en Culturele Hoofdstad openden deze week in samenwerking met ETFI en Doubble U de Hospitality Desk. Dit speciaal geselecteerde team weet alle ins en outs over de beste hotspots en activiteiten in Friesland. En natuurlijk over alle mogelijkheden rondom Leeuwarden-Fryslân Culturele Hoofdstad van Europa.

Het doel van de Hospitality Desk is om (zakelijke) groepsaanvragen te koppelen aan het aanbod in Friesland. De Desk is geopend van maandag tot en met donderdag van 9:00 tot 17:00 uur.

Friesland in de media

ultiem weekendje ontspannen

NSMBL.nl

internationale allure

Trouw

fluisterstil door friesland

Telegraaf

Opening LF2018

VRT.be