Het najaar is van start gegaan

Ook deze maand geven we u weer een kijkje in de keuken van Merk Fryslân. Wat hebben we gedaan, en wat staat er onder andere op de planning voor de komende tijd?

Friesland.nl

Friesland Style exposeert tijdens FryslânPhoto Festival
Van 4 tot en met 28 oktober vindt het FryslânPhoto Festival weer plaats in Leeuwarden. Familie Rauwerda stelt hun oude locatie beschikbaar als expositie ruimte voor de foto`s die Tryntsje Nauta en Heleen Haijtema maakten in opdracht van Merk Fryslân. De unieke locatie met veel historische waarde vormt een contrasterende omgeving voor de beelden die de identiteit van Friesland weergeven. Eigenzinnig en net even anders.

Slow Down Suptember was een groot succes

Samen met BASIS co-marketing zetten we afgelopen maand een pilot campagne op waar de SUP11 City Tour een onderdeel van was. Met de gekozen partners (Simon Levelt, Decathlon, Craft, Margriet en Happy in Shape) en ondernemers in Friesland brachten we Suppen en relaxen onder de aandacht. Vanwege het succes willen we de pilot volgend jaar nóg groter uitrollen zodat iedereen in Nederland en Duitsland bij Suppen aan Friesland denkt.

Meet in Friesland

Meetinfriesland.nl is vernieuwd
De vernieuwde website meetinfriesland.nl is gelanceerd. Met als grootste verandering een vernieuwde structuur. Ook hieraan gekoppeld is een venuefinder die het gemakkelijker maakt voor eventplanners en organisatoren om een geschikte locatie te vinden. Ook een vermelding in de venuefinder of op de website? Neem dan contact op met Yvonne Hulleman via yvonne@merkfryslan.nl

Video rondom eventlocaties in Friesland
Rondom de bijzondere eventlocaties in Friesland hebben de Videobrouwers een toffe video voor ons gemaakt. Bekijk hem hieronder. Plaatsen op uw kanalen en delen in uw netwerk mag uiteraard.

Wadtodo.nl

De vijf eilanders
Voor de najaarscampagne heeft Merk Fryslân in samenwerking met 5 eilanders de Waddeneilanden op een bijzondere manier in kaart gebracht. De eilanders zijn geïnterviewd waarin ze de kijker laten zien wat zo uniek is aan de eilanden. 

Bekijk hier alvast de eerste twee verhalen. 

Kunst en Natuur

Klasiena Soepboer, Schiermonnikoog

culinaire reis

Flang in de Pan, Terschelling

Samenwerking met Ruben Smit - WADfilm
Het is u vast niet ontgaan: de WADfilm van Ruben Smit is uit. Voor de promotie van het Waddengebied een fantastische bewijslast. De afgelopen tijd werken wij al nauw samen met Ruben Smit. Hij heeft onder andere een aantal hotspots in tekst en beeld geleverd voor op wadtodo.nl.

Daarnaast was Merk Fryslân aanwezig bij de Publieksdag van de WADfilm in Lauwersoog bij Landal Esonstad. We werden vergezeld door bloggers van de Groene Meisjes en Ik wil meer reizen. Beide schreven ze leuke artikelen over hun bezoek aan de eilanden en over de WADfilm.  De film draait vanaf 4 oktober in de bioscoop.

 

Waddenzee Werelderfgoed

U heeft het ongetwijfeld meegekregen: samen met Holland boven Amsterdam en Marketing Groningen gaat Merk Fryslân werken aan een duurzame vermarkting van het Waddenzee Werelderfgoed gebied.

Het hele Waddengebied, eilanden, zee en vaste wal, wordt met elkaar verbonden via een aantal herkenbare verhaallijnen. Alle regio’s in het Waddengebied (13 in totaal) worden hierbij betrokken en gevraagd om input voorde verhalen. Voor een ultieme Waddenbeleving worden de verhalen vertaald naar routes en boekbare arrangementen. Eind dit jaar gaat deze campagne van start. 

Meer weten over dit programma? Stuur een mail naar Karina Pool, aanspreekpunt voor de regio’s uit Friesland.