Alles over de Club van 100, sluit je ook aan?
Wat is de club van 100?
De Club van 100 is een netwerk van bevlogen, creatieve professionals die zich inzetten voor het versterken van de identiteit en het imago van Fryslân. Het is géén formeel adviesorgaan of traditioneel netwerk van bestuurders, maar een levendige gemeenschap van scherpe denkers, creatieve meebouwers en betrokken vakmensen.
De leden stellen hun denkkracht vrijwillig ter beschikking aan Fryslân. Denk hierbij aan marketingstrategen, creatieve conceptontwikkelaars, communicatiespecialisten of mensen met een frisse blik. Zij dragen bij aan sessies en trajecten waarin merkpositionering en beeldvorming van de provincie centraal staan.
Wat betekent dit in de praktijk?
Als lid committeer je je, als organisatie, om op jaarbasis maximaal 10 uur beschikbaar te stellen om samen met merkregisseurs te brainstormen en gevraagd en ongevraagd te adviseren over zaken die van invloed (kunnen) zijn op de beeldvorming en het imago van Fryslân. Denk hierbij aan:
- Actief meedenken over concrete vraagstukken
- Adviseren over strategische uitdagingen
- Delen van expertise over de zichtbaarheid en identiteit van Fryslân
Daarnaast is het streven om als club één tot twee keer per jaar bij elkaar te komen voor strategische sessies — bijvoorbeeld rondom een moment als de presentatie van de ImagoMonitor — om te sparren over gezamenlijke acties of initiatieven die het merk Fryslân versterken. De Club van 100 is dus geen doel op zich, maar een krachtig middel om een collectieve beweging in gang te zetten én te houden voor een sterk en toekomstbestendig Fryslân.
Waarom bij de Club van 100?
Deze organisaties hebben zich al aangesloten
Acquaint | Arriva | Blauwe Zone | Botmas | Brandmerck | BWH | Circulair Friesland | Club Diplomatique Fryslân | Compion | Cycle-Up | De Friesland | Fresh Currents (Klant in Zicht) | Fries Museum | Friesland Convention Partners | Fritom | Fryslân Werkt | GEAR coöperatie UA/TWA | Geesje Duursma | Gemeente Leeuwarden | Gemeente Súdwest-Fryslân | Gmeente Heerenveen | Het Goud van Noordwest / Gemeente Waadhoeke | Hotel Post-Plaza | Vie Via Just a Room | ImpactBoats | ITBB Group | JONNA. | Landgoed Lauswolt | Lidentité | Mediahuis Noord | Merk Fryslân | MHB | NEWR | NHL Stenden | Oan Tafel | Okkinga Communicatie | Omrin | Opnieuw! | Pier21 | Planbureau Fryslân | Probo | Provincie Fryslân | Steinfort Glas | SJB Media | Stadsschouwburg De Harmonie | Stichting RMT NOF | Toerisme Alliantie Friesland | Tryater | Tûmba | van der Gang | VDM Woningen | Visit Leeuwarden | Van Vuuren | WestCord WTC Hotel Leeuwarden | WRK.frl/
Wat kan de Club van 100 voor jouw organisatie betekenen?
Wil je als organisatie bewuster omgaan met hoe jouw communicatie, campagnes of initiatieven bijdragen aan het beeld van Fryslân? Dan kun je een beroep doen op de Club van 100. De Club van 100 bestaat uit een groep bevlogen marketeers, creatieven en strategen die hun kennis en tijd vrijwillig inzetten om Fryslân sterker te positioneren. Deze experts denken graag met je mee over vragen zoals:
- Hoe kunnen we ons initiatief of project beter laten aansluiten bij de Friese merkwaarden?
- Wat is een passende toon of beeldtaal voor onze campagne of communicatie?
- Hoe kunnen we als organisatie bijdragen aan het versterken van het imago van Fryslân?
- We hebben een complex vraagstuk rondom identiteit of positionering — hoe pakken we dat goed aan?
Hoe werkt het in de praktijk?
Een merkregisseur van Merk Fryslân is jouw eerste aanspreekpunt. Op basis van jouw vraagstelling kan hij of zij een of meerdere leden van de Club van 100 koppelen aan jouw organisatie. Dat kan op verschillende manieren:
De inzet van de Club van 100 is kosteloos in geld, maar van grote waarde in expertise. De uren die de leden bijdragen zijn hun vrijwillige investering in een sterker Fryslân.
Wanneer is jouw vraag geschikt?
Elke vraag of uitdaging die (in)direct invloed heeft op hoe Fryslân wordt gezien — binnen of buiten de provincie — is geschikt. Van toerisme tot onderwijs, van cultuur tot economie, van zorg tot duurzaamheid: het gaat erom dat jouw organisatie of project wil bijdragen aan een eigentijdse, betekenisvolle en positieve beeldvorming van Fryslân. Kortom: heb je een vraagstuk waarin merk, imago, communicatie of identiteit een rol speelt? De Club van 100 denkt graag met je mee. Voor een sterker Fryslân. Zelf. Samen. Doen.