Ga naar inhoud

De Friese Merkpositionering: een krachtige leidraad

In Fryslân wachten we niet af, maar gaan we zélf en samen aan de slag om het juiste te doen: zelfsturend, coöperatief, betekenisvol, oftewel: Zelf, Samen, Doen. Dat is de Friese Merkpositionering. Want Fryslân is een merk. En dat merk is geladen door de eeuwen heen en wordt iedere dag opnieuw geladen door wat wij doen en wat wij - en anderen - zeggen. We moeten bewuster omgaan met het beeld van Fryslân. Zowel in Friesland zelf als (ver) daarbuiten. De Friese Merkpositionering dient ter ondersteuning van onze eigen identiteiten, onze eigen verhalen en onze eigen proposities en is een krachtige leidraad om Fryslân als merk te versterken en uit te dragen.

advies voor jou

De afgelopen maanden zijn onze merkregisseurs fanatiek op pad geweest voor masterclasses, merkfiltersessies en adviesgesprekken bij veel verschillende organisaties en bedrijven.

Wil jij meer weten of ben je benieuwd wat het voor jou kan betekenen? Kijk voor meer informatie op onze merkomgeving of mail merkregisseurs Lizzie Molenkamp en Marie-jetske Lettinga op het nieuwe e-mailadres merkregisseur@merkfryslan.nl.

Naar de merkomgeving

De Friese Merkpositionering is een samenwerking tussen Merk Fryslân, Innovatiepact Fryslân, Provincie Fryslân en het Friese bedrijfsleven.​

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Je ontvangt elke maand inspiratie, unieke tips en winacties van Visit Friesland.