Ga naar inhoud
Favorieten 0

Friese Waddeneilanden op #30 in lijst New York Times

| Redactie Visit Friesland

New York Times maakt lijst ’52 places to go in 2019’ bekend: Super charming Friese Waddeneilanden op #30

De Friese Waddeneilanden en de Waddenzee van Nederland, Duitsland en Denemarken zijn door het zeer gerenommeerde New York Times benoemd op plek 30 in de lijst ’52 places to go in 2019’. One place to dream about exploring each week. De New York Times maakt ieder jaar 52 plekken in de wereld bekend, die je in 2019 moet hebben gezien. Het Amerikaanse dagblad, met grote internationale impact, heeft een miljoenenbereik. De benoeming is een geweldige kans om de Friese Waddeneilanden breed internationaal te positioneren als interessante toeristische bestemming.

Een zeldzaam rustig en ontspannen stukje wild Europa
De New York Times kijkt voor de lijst naar een mix van zowel bekende als minder bekende bestemmingen. De publicatie komt voort uit een persreis die de collega’s van Marketing Groningen samen met het NBTC Holland Marketing hebben georganiseerd. Daarbij stonden natuur, lokale keuken, Waddenzee Werelderfgoed en duurzaam toerisme centraal. Verschillende locaties zijn bezocht zoals Schiermonnikoog, het Dark Skypark Lauwersmeer, Waddenzee Werelderfgoed en een aantal lokale ondernemers. Het geweldige resultaat is een vermelding van De Friese Waddeneilanden,  Nationaal Park Lauwersmeer en het Dark Sky Park en Waddenzee Unesco Werelderfgoed. De journalist van de New York Times ervoer dit stukje van Noord-Nederland als een zeldzaam rustig en ontspannen stukje wild Europa! En de Friese Waddeneilanden daarnaast als super charming and uber-green.

Vorig jaar belandde Friesland al op nummer 3 van Lonely Planet’s ‘Best in Europe’, de hoogste Nederlandse notering ooit. Ook National Geographic vond Friesland in 2018 een nummer 20 notering waard.

Duurzaam toerisme
Merk Fryslân is de trekker van de brede campagne voor eilandtoerisme in samenwerking met de Waddenfederatie en voor Waddenzee Werelderfgoed in samenwerking met Marketing Groningen en Holland boven Amsterdam. Op internationaal niveau wordt samengewerkt met het NBTC. Duurzaam toerisme met waardering voor het behoud en de bescherming van de natuur en daarbij ook het Werelderfgoed staat hierbij voorop.