Een terugblik op het Frysk Rekreaasje Kongres 2019

Het Frysk Rekreaasje Kongres 2019, georganiseerd door Merk Fryslân stond dit jaar volledig in het teken van toerisme in de toekomst. Na een vruchtbare samenwerking met Leeuwarden-Fryslân 2018 is er voor het marketingbureau van Friesland alweer een ander jaar dat volop speelt: 2030.

‘Een frisse blik op de toekomst is belangrijk’, aldus Martin Cnossen. ‘Wat komt er eigenlijk op ons af? Wat kunnen we verwachten? En wie? Wat wil die bezoeker?’ Toerisme blijft een groeiende factor, maar de belangrijke vraag is: hoe profiteren we in Friesland daarvan?’ Deze vragen stond centraal tijdens het Frysk Rekreaasje Kongres, waar ruim 200 recreatieondernemers op af kwamen. Merk Fryslân organiseerde het kongres voor de derde keer, in samenwerking met Provinsje Fryslân en vond dit jaar plaats in Lokaal 55 in Sneek.

De presentaties van de sprekers vind je op deze pagina, voor zover deze door ons gedeeld mogen worden.

Bestemming Nederland, ontwikkeling jaren ‘20-‘30

Bestemming Nederland, ontwikkeling jaren ‘20-‘30

Foto's gemaakt door medewerkers.

Door Conrad van Tiggelen, directeur marketing van het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen.

De online toerist van de toekomst

De online toerist van de toekomst

Door Bouke Kors en Servia van der Laak.

Gastvrij Fryslân 2030

Gastvrij Fryslân 2030

Foto's gemaakt door medewerkers.

Door Gertjan Elzinga, kwartiermaker Gastvrij Fryslân.

Hoe vermarkten we samen ‘Waddenzee UNESCO Werelderfgoed’ zorgvuldig?

Hoe vermarkten we samen ‘Waddenzee UNESCO Werelderfgoed’ zorgvuldig?

Het bijzonderste stukje Unesco Werelderfgoed: De Wadden

Hans Revier, NHL Stenden/Waddenvereniging en Roger Davids, regisseur campagneplan.

Friesland en Lonely Planet

Friesland en Lonely Planet

Door Sara van Geloven van Lonely Planet en Karina Pool.

De kracht van pers/pr als marketingmiddel

De kracht van pers/pr als marketingmiddel

Door Siebrig Burggraaff en Cynthia Schultz (Cynthia.nl).

Friesland en co-marketing

Friesland en co-marketing

Campagnebeelden Merk Fryslân. Niet kaal gebruiken i.v.m. kans op gebruik anderen.

Door Astrid Tan, BASIS activatiemarketing.